Poprawiono dn.: 21 czerwca 2017

10 maja rano, przy temperaturze bliskiej zeru, wyruszyła w podróż grupa cykloturystów z niepołomickiego gimnazjum

Rower „Nie pije i nie pali” śpiewa w piosence zespół Wawele. Jest więc ekonomicznym i ekologicznym środkiem transportu. Na rowerze prawie każdy z nas może pokonać dziennie 100 kilometrów i zabrać ze sobą w sakwach jeszcze spory bagaż. Podczas jazdy nie oddziela nas od otoczenia szyba i nie przeszkadza hałas silnika. Możemy dosłownie poczuć krajobraz, który mijamy.

Celem cykloturystów była Jasna Góra w Częstochowie. Amerykański pisarz Dan Millman zauważył, że „To podróż daje nam szczęście, nie jej cel”. Kierując się tą mądrością, postanowiliśmy pojechać nie najkrótszą, lecz najciekawszą drogą. Jurajski Szlak Rowerowy Orlich Gniazd to “jazda obowiązkowa” dla każdego miłośnika turystyki i krajoznawstwa. Na trasie 3 dniowej wycieczki przejechaliśmy przez Ojcowski Park Narodowy, zwiedziliśmy zamki i ruiny średniowiecznych warowni w Korzkwi, Rabsztynie, Bydlinie, Ogrodzieńcu, Mirowie i Bobolicach oraz Olsztynie koło Częstochowy.

Mijane po drodze małe miasteczka i wsie były okazją do licznych postojów. Trzeba zaznaczyć, że teren Wyżyny Krakowsko – Częstochowskiej jest mocno pofałdowany z licznymi podjazdami, które nieraz zmusiły nas do zejścia z siodełka. Jednak na szczycie zawsze czekała nagroda – zjazd w dół – czasem bardzo szybki, a czasem bardzo długi. I tak po 200 kilometrach dotarliśmy na Jasną Górę.

W tym roku przypada 300-lecie koronacji Cudownego Obrazu Matki Bożej. Rocznica ta po części inspirowała naszą wyprawę. Jasna Góra to cel wielu pielgrzymek z całej Polski, także rowerowych. Uczestnikami tegorocznej wyprawy rowerowej byli uczniowie z klas trzecich: Asia Florek i Patrycja Nowak, Krzysiek Wójtowicz oraz wytrawni kolarze (trzecia wyprawa z kolei): Mikołaj Dąbek, Kuba Szkutnik, Jakub Kozub, Kuba Rogala, Krzysiek Radzimowski i Krystian Kurzeja. Do grupy dołączyli rodzice absolwentów Gimnazjum: Adam Szymczyk i Janusz Żmudzki.