18 lipca 2019 roku młodsi i starsi mieszkańcy Ochmanowa wyruszyli na wycieczkę do Parku Miniatur i Warowni w Inwałdzie w ramach projektu finansowego z Budżetu Obywatelskiego Miasta i Gminy Niepołomice

Na miejscu zbiórki przywitało nas piękne słońce i pani Agnieszka – pilot wycieczki. Po drodze do Inwałdu rozmawialiśmy o Wieliczce i Kopalni Soli, Krakowie, podziwialiśmy z okien autokaru klasztor w Kalwarii Zebrzydowskiej oraz Wadowice – miasto Jana Pawła II.

Piękne słońce i lekki wiatr w Inwałdzie zachęcały do zwiedzania. Po przekroczeniu bram Parku Miniatur mogliśmy zobaczyć całą Polskę. Widzieliśmy między innymi góralskie chaty, byliśmy na Giewoncie, w Zamościu, w krakowskich Sukiennicach, na Stadionie Narodowym, na zamku w Malborku i nad naszym pięknym Bałtykiem, podziwiając wspaniałe statki.

Potem udaliśmy się z panią przewodnik w podróż dookoła świata. Niemcy i Brama Brandenburska, dalej Francja z Wieżą Eiffla i Łukiem Triumfalnym, Hiszpania, Portugalia, Wielka Brytania z Big Benem, Rosja z cerkwią, Włochy i Rzym z bazyliką i placem Św. Piotra, Wenecja, Ateny, krzywa wieża w Pizie, czeski Cieszyn, USA z Białym Domem, Góry Skaliste, Meksyk, Australia, chiński mur, Sfinks, piramida Tutenchamona itd.

Po tak wyczerpującej wyprawie przyszedł czas na relaks. Starsi przysiedli na kawie, dzieciaki wpadły w wir karuzel. Młyńskie koło, statek piracki, zielony labirynt i kino 5D robiły furorę. Wreszcie przyszedł czas na pyszny obiadek a zaraz po nim przenieśliśmy się do świata warowni.

Ziejące ogniem smoki, chaty kowala, tkacza, garncarza to widok już w dzisiejszych czasach bardzo rzadki, tym bardziej każdy z nas chętnie poddał się chwili czasu i przeniósł się w odległe czasy, wykuwając sobie serce czy plotąc sznur. Z baszt warowni wyglądały nasze małe księżniczki, a nasi mali rycerze dzielnie walczyli o serce swojej wybranki.

Pełni wrażeń, zmęczeni, lecz bogatsi o nowe doświadczenia, szczęśliwie wróciliśmy do domu.

Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do realizacji tej przygody.

Mamy nadzieję, że wkrótce znów udamy się na kolejną wyprawę.